خودروهای هیبرید

گفته می‌شود بسیاری از خریداران خودروهای صفرکیلومتر هنوز آماده انتخاب خودروهای تمام‌برقی نیستند اما دوست دارند با بررسی خودروهای پلاگین-هیبرید برای خرید مدل‌های برقی در آینده آماده شوند؛ ولی داده‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهند.

گزارش جدید جی‌دی‌پاور می‌گوید به‌رغم اینکه بسیاری از خودروسازان با تغییر استراتژی خود دست از توسعه همه‌جانبه خودروهای برقی برداشته‌اند و به تمرکز بیشتر بر خودروهای هیبرید و پلاگین-هیبرید روی آورده‌اند اما مشتریان علاقه چندانی به خودروهای پلاگین-هیبرید ندارند.

گزارش جی‌دی‌پاور می‌گوید سهم خودروهای پلاگین-هیبرید از بازار آمریکا پایین است و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تعداد خودروهای تولیدی با این نوع قوای محرکه بیشتر از هر زمان دیگری به‌نظر می‌رسد.

همچنین جی‌دی‌پاور متوجه شده است خودروهای موردبحث گران‌تر از مدل‌های هیبرید و برقی هستند اما مشتریان از آن‌ها راضی نیستند. شاید خودروهای پلاگین-هیبریدی نمی‌توانند به عنوان پلی بین مدل‌های درون‌سوز و برقی عمل کنند.

در آگوست ۲۰۲۴، خودروهای پلاگین-هیبرید تنها ۱.۹درصد از کل فروش خودروها در بازار آمریکا را تشکیل داده‌اند. برای مقایسه باید گفت سهم خودروهای برقی و هیبرید از بازار در این بازه زمانی به ترتیب ۹.۴ و ۱۰.۷درصد بوده است.

ازسوی‌دیگر علت عدم استقبال از خودروهای پلاگین-هیبرید کمبود مدل‌های جدید در بازار نیست چراکه هم‌اکنون ۴۱خودرو پلاگین-هیبرید، ۳۹ مدل هیبرید و ۶۰ خودرو برقی در بازار آمریکا عرضه می‌شوند اما شاید قیمت نهایی یکی از فاکتورهای مهمی باشد که باعث اجتناب مردم از این خودروها ‌شود.

به‌طور متوسط، قیمت یک شاسی‌بلند کامپکت پلاگین-هیبرید ۴۸هزار و ۷۰۰ دلار است درحالی‌که بهای مدل‌های هیبرید به ۳۷ هزار و ۷۰۰ دلار می‌رسد و به لطف مشوق‌های گوناگون، بهای خودروهای برقی نیز ۳۶ هزار و ۹۰۰ دلار است.

کارشناسان یکی از دلایل قیمت بالاتر خودروهای پلاگین-هیبرید را قانون کاهش تورم دولت بایدن می‌دانند زیرا دولت؛ خودروهای پلاگین-هیبرید را مشمول مشوق‌های مالیاتی ۷۵۰۰دلاری ندانسته است. به‌عنوان‌مثال کرایسلر پاسیفیکا هیبرید تنها خودرو پلاگین-هیبرید بازار است که به‌طور کامل از این مشوق بهره می‌برد.

جی‌دی‌پاور همچنین نتیجه می‌گیرد مشتریان رضایت کمتری از خودروهای پلاگین-هیبرید دارند. این خودروها از هزار امتیاز؛ ۶۶۹ امتیاز را به دست آورده‌اند درحالی‌که امتیاز خودروهای رده‌میانی و لوکس برقی به ترتیب ۷۱۶ و ۷۳۸ بوده است.

این فاصله به خاطر برخی عوامل ایجاد شده است. اول اینکه مالکان فهمیده‌اند به‌رغم تصویر بهتری که خودروهای پلاگین-هیبرید نسبت‌به مدل‌های بنزینی و برقی را ارائه می‌کنند اما پلاگین-‌هیبریدها درواقع بدترین جنبه‌های هر دو دسته از خودروها را نشان می‌دهند.

هزینه‌های مالکیت این خودروها به‌دلیل وجود قطعات پیشرانه درون‌سوز همچنان بالاتر است. پس‌می‌توان گفت شاید خودروهای پلاگین-هیبرید روی کاغذ گزینه‌ای ایده‌آل به‌نظر می‌رسند اما در واقعیت چیز دیگری می‌بینیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =